kenchan14’s blog

けんちゃんブログのけんちゃんです!ラジオと一緒にブログも書いているのでチェックしてください。一緒に日本語を学ぼう!! I’m posting about Japanese and Japanese cultures for learners by radio and blog!! Let’s get use to listening and reading Japanese!!🇯🇵

第5回:【カタカナ英語ってむずかしいTT】(Japanese English is so hard)

おはこんばんにちは、けんちゃんラジオのけんちゃんです!

みなさんお元気ですか?

Hi guys I'm Kenchan !!How are you doing?

 

 

みんさんは家でどう暇をつぶしていますか?

僕は音楽を聞いてずっと歌っています、、、笑

How  do you kill your  spare time at your house?

I'm listening and singing all day haha

 

まぁそれはおいといて

anyway

 

今日はカタカナ英語について書いて行きたいと思います!!

I would like write about Katakana English this time!!

 

 

カタカナ英語とは、、、?みんさんもよく知っている日本語英語Japanglishです!!

What is Katakana English..? this is Japanese English that is you know well

 

 

英語なんだけど日本語、、、ほんとにむずかしいですよね

this is English but also Japanese...oh that's so complicated...

 

 

よく聞くのはけんちゃんラジオにオープニングにもある「ラジオ」ではないでしょうか?笑

you might haerd a lot from Kenchan Radio 

 

Radioがラジオですよ、、日本語って不思議(ふしぎ)ですね笑

A radio is "Lajio" in Japanese...i know that's sounds so weird haha

 

 

では、ここで何個かクイズを出したいと思います!!

well I'm gonna give you some quizzes!!

 

第1問

マクドナルド(Makudonaludo)

 

第2問

アレルギー(Alelugii)

 

第3問

カレーライス(kale-laisu)

 

 

 

 

 

 

どうですか?

How was it?

みなさんは何個わかりましか??

How many corrects could you get?

 

 

では、正解発表(せいかいはっぴょう)!!

The answers are...

 

①MacDnald's

これは有名ですよね

that one is quite popular.

 

Allergy

なんでだろう、、日本語ではアレルギーなんです、、笑

ちなみにEnergyはエネルギーです!!

I don't know why in Japanese,Allergy is Alelugii. in passing  Energy is also says Enelugii 

 

③Curry Rice

そして最後はこれ、、日本語にはRとLが同じ発音になってしまうからこうなってしまいますね〜

Japanese doesn't have differences between R and L so this is the reason why we pronounce like that

 

 

僕も英語の勉強をしている時はRとLの発音でとても苦労した記憶があります、、、泣

i also had hard time when I was studying English..

 

 

みなさん楽しんでいただけましたか?

so did you enjoy it?

 

じゃあ今日はこのへんで

では、けんちゃんでした🙋‍♂️

Thank you for reading!!

See you next bye~

 

insta:https://www.instagram.com/kenchanradio14/