kenchan14’s blog

けんちゃんブログのけんちゃんです!ラジオと一緒にブログも書いているのでチェックしてください。一緒に日本語を学ぼう!! I’m posting about Japanese and Japanese cultures for learners by radio and blog!! Let’s get use to listening and reading Japanese!!🇯🇵

第19回:【けんちゃんって誰(だれ)?】(Who is Kenchan?)

おはこんばんにちは、けんちゃんラジオのけんちゃんです!

みなさんお元気ですか?

Hi guys I'm Kenchan !!How are you doing?



急にサブスクライバーめっちゃ増えました、、、笑

My subscribers increased a lot suddenly ...lol

 

普通(ふつう)に寝てて朝起きたら、友達が「けんちゃん!!ユーチューブ見て」っていうから

When I woke up my friend said “Yo Kenchan!! check your YouTube channel !!!”

 

YouTube見たら「ええええええええええええええええええええええ」ってなりましたww

And I was like”Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?!”



けんちゃんこれからも今までどおりがんばるので応援(おうえん)お願いします!!

The same as always, I will keep doing my best so please keep supporting me:)



それはおいといて

anyway



みなさん興味(きょうみ)ないと思いますがサブスクライバーさんがたくさん増(ふ)えたので

I guess you guys are not interested about me but I got a lot of new subscribers now 

 

今日はあらためて【けんちゃんとけんちゃんラジオ】について書いて行きたいと思います!

so I would like to write about Who is Kenchan? and What is Kenchan Radio in this time!!

 

まず!!

First!!

けんちゃんってだれなの!?

Who is KENCHAN??

 

東京で生まれて育った元気な男の子です、、、

Ummmm I am a healthy boy who was born and raised in Tokyo...nothing anymore lol



あと24才です!!

Annd I’m 24 years old…

 

あ。前まで23才だったんですけど、5月22日に24才になりました!!

Well, I was 23 yo  but I turned to 24 yo on May 22nd!!

 

まだまだみなさんからの「誕生日(たんじょうび)おめでとう」待ってますよ?

So I’m still waiting “HB Kenchan “ from you guys. It’s never too late haha

 

まあそれはおいといて

Anyway!!

 

次はけんちゃんラジオのについて!!

Next is about KenchanRadio



僕が英語を勉強してるときに、友達ができなくて教科書的なアカデミックな表現しか学ぶことができませんでした!!

When I was studying English, I didn’t have any English speakers friends so I could only learn academic expressions from textbooks..

 

それで日本にいる留学生にそのことを話したら同じ悩みを持っていることがわかりました!!

one day I talked about this with international students in Japan, and then  I realized that they have same problem!!



「日本人の友達ができなくて、アカデミックな表現しかわからないよ、、、」

“I don’t have Japanese friends so I could only learn academic expressions “

 

「なるほど、、、」

“I see”

 

じゃ、けんちゃんが教えるしかない!!

I thought “Then I have to teach casual expressions!!”

 

っと思ってけんちゃんラジオを作りました!笑

That’s way I made this YouTube channel haha

 

だから!!

So 

 

けんちゃんラジオでは、日本の生活、文化に学校では教えてもらえないアカデミックな表現を教えていきたいとおもいます!

I would like to write about Japanese lifestyles  and cultures that are the expressions you can’t learn from textbooks!!

 

そして

And 

 

みなさんの日本語の勉強のお手伝いができたらいいなーと思っています。

I hope it will help you to learn japanese:)

 

 

電車に乗っている時とかカップラーメン作ってる時みたいな暇な時間にみてくれると嬉しいです。

I'm glad if you read it to kill your time like when you are on a train or when you are waiting cup noodles!!



テストもないので安心して下さい!笑笑

Relax guys I won’t give any tests or small quizzes haha



あ、ペンもノートも入りませんよ!!笑

Don’t need a pen and a notebook too!!



今日も聞いてくれてありがとうございました!!

Thank you for reading!!

 

じゃあ、このへんで

alright that's it for this episode 19 of Kenchan Radio

では、けんちゃんでした 🙋‍♂️

I'm the host My name is Kenchan 

see you next